vineri, 8 iulie 2011

3 retete gustoase-gustoase cu iaurt

Uniti in cuget si-n simtiri, bucatarii si bucatarasii de pe toate meridianele par sa-si spuna la unison acelasi lucru. Cand vine vorba despre gatit, “Las’ sa iasa delicios de sa te lingi pe buze, numa' sa stim  si noi ingredientele”. Cand gusti cate-o mancare a carei savoare iti ramane intiparita in minte pentru ceva vreme, faci tot posibilul sa-i afli secretul.
Nici eu, se-ntelege,  nu fac exceptie. Acesta este si motivul pentru care am ales sa va impartasesc si voua experienta mea intr-ale gatitului. Mai ales ca si mama m-a invatat ca daca ai/stii ceva, e de bun simt sa pui pe share.

Pentru ca detest mancarea de tip fast food, dar, recunosc, ador sosul tatiki, am facut o reteta de tatiki, care se potriveste de minune la mancarea din peste, la un somon afumat, sa zicem. Asta in locul clasicului mujdei. Am luat castraveti, iaurt (indiferent de brand, care va place voua),  catei de usturoi, putin mustar, chimen.
Stiti probabil ca mancatorii de legume se impart in cei care adora conopida si cei care n-o suporta. Ei bine, eu am reusit sa corup pe unul care facea parte din cea de-a doua categorie. A gustat din supa de conopida cu iaurt si toate obiectiile i s-au risipit, ca prin minune. Am facut supa de vara cu ulei de masline, conopida, usturoi, ceapa galbena, iaurtul,  pe care l-am augat cand supa era putin racita, pentru a-si pastra aspectul cremos. Supa se serveste calduta, nu fierbinte, cu curry presarat la sfarsit.

Si, capsuna de pe tort sau, mai bine zis, capsunile de pe bat, frigaruia cu fructe si cu sos de iaurt. Se infig in tija din metal sau in tepusa din lemn capsunile,  papaya, banana,  ananas si kiwi. Se lasa la flacara 3-4 minute, pana prind crusta. Apoi se ung cu unt amestecat si cu miere. Si, la final, se adauga sosul din iaurt, sos de lamaie si zahar vanilat. Pofta buna!!!

Cu acest articol particip la concursul lansat de cei de la gustos.ro, adevarati guru ai gatitului. Aici e concursul. Check it out!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu